Moscow and St. Petersburg

2008. augusztus 31., vasárnap

Orosz hetvege

Miutan mindenki elment a "kozeli" ismeroseim kozul, uj tarsasagot kellett keresnem. Persze ez egy kicsit nehez volt a kollegiumban, mert a hetvegen mindossze 17-en maradtunk a 14 emeletes koleszben. Mivel azt tudjatok hogy nem kell nagyon messze mennem ha szerencserol van szo, kaptam egy sms-t Lanatol hogy mennek a barataival bulizni es ha van kedvem akkor tartsak veluk es ugy nez ki hogy Katia is tud jonni.

Na de kik ezek a lanyok? Ket evvel ezelott Ocsemmel, Danival Franciaorszagban laktunk egy koleszben ahol ket orosz lany volt a szomszedunkban. Nem mondom hogy nagy baratsagot kotottunk es allandoan egyutt logtunk volna, de a konyhaban mindig talalkoztunk es csevegtunk egy kicsit. Szoval innen lenne az ismeretseg ha akkor elkertem volna toluk az elerhetoseguket, legalabb egy e-mailt, de akkor meg nem jutott eszembe hogy en a kozeljovoben tobb honapra ki fogok jonni Oroszorszagba ezert sajnos nem volt meg semmilyen elerhetoseguk sem. Ezt eloszor az utazas elotti hetekben bantam meg, de ugy voltam vele, hogy ez van majd lesz mas ismeros.

Pontosan a masodik napon, Attillaval setaltunk a varosban a Kreml kornyeken, majd hazafele a Tretyakovszkaja metromegallo kornyeken voltunk amikor akar hiszitek akar nem, szembe jott velem az utcan az egyik(nev szerint Lana) orosz lany. Eloszor mind a ketten csak neztunk egymas fele, hogy valahonnan ismerjuk egymast, aztan leesett mindkettonknek. Nem tudom mennyi lehet ennek az eselye, hogy egy ilyen hatalmas varosban ket ember osszefusson csak ugy. Na mindegy megorultunk, megbeszeltuk,hogy ez hihetetlen es WOW, aztan mondta hogy o masnap elutazik per hetre Tenerifere nyaralni, de aztan itthon lesz es talalkozzunk. Szoval innen az ismeretseg.

Este nyolc korul talakoztunk, osszesen oten voltunk, ok oroszok en egyeduli kulfoldikent, jokat nevetgeltek rajta hogy milyen vicces hogy oroszul tanulok, es aranyosan beszelek, es a kedvemert lassabban is beszeltek, hogy jobban ertsem oket. Elsonek egy Orosz Jazzbarba mentunk, mar magaban erdekesnek hangzott, szerintem sosem hallottam meg orosz jazz-t, hat ennek is eljott az ideje. A Tretyakovszkaja terhez indultunk, es egy nagyon eldugott helyre mentunk amit szerintem magamtol soha ez eletben nem talaltam volna meg. Kb olyan mintha egy kulfoldinek Budapesten a Mori borozot kellene megtalalnia. Ez a bar is olyan melyen volt mint a Mori borozo, csak a Mori szinvonala is azon a melysegben maradt.
Szoval a hely neve APSU.(Апшу) http://www.apshu.ru/
Aki Moszkvaban jar mindenkeppen keresse fel, Jolki-Polki etterem mellett van egy kiulos bar, es a kassza mellett lehet lemenni a lepcson.
Nagyon trendi underground hely volt, fel voltam keszulve ra, hogy a gatyamat is itt fogom hagyni, de hat kitudja mikor lesz ra lehetosegem, hogy ide jojjek. A legnagyobb meglepetesemre nagyon olcso hely volt, mondtak is nekem, hogy nagyon kevesen ismerik Moszkvabol es foleg muveszek es diakok jarnak ide, es az arak is a foldon jarnak. 10 orakkor kezdodott a koncert, fiatal egyuttes jatszott, sok ismeros lehetett a nezok kozott mert nagy udvrivalgas fogatta oket es minden szam utan ugyanolyan tapsvihar fogadta oket. Kellemes orosz borokat, finom orosz soroket iszogattunk melle chipset, sultkrumplit es figyelem!!! szaritott tintahal csikokat szolgaltak fel. Fura mi! en is neztem egyett elsore, na jo a masodikra is furcs volt, de a sor melle nagyon finom volt, bar egyebkent is szeretem a tintahalat, de ilyen formaban meg nem ettem soha.
A koncert vegen bementunk a zeneszekhez, addig megtanitottak nekem hogy mit kell mondanom nekik, nagy sikere volt a tort oroszomnak, mivel olyan hosszu mondatot adtak a szamba, hogy a vegere mar el is feljetettem a mondat veget. Az egyik zenesz viszonzaskeppen megprobalkozott egy magyar mondatal, amit egy magyar gitarostol hallott, de szerintem az mar nagyon reg lehetett mert egy szot sem ismertem fel belole, de gtatulaltam neki, hogy igy emlekszik ra. Nem akartam nyelvtanorat tartani, az is szep hogy ilyen buszk volt ra hogy tud valamit magyarul. Azert az Egeszsegedre kifejezest sikerult nekik megtanitanom par pohar utan. Szoltak hogy a jovoheten lesz egy koncertjuk egy masik helyen, es Balkan zenet fognak jatszani (Attila ha most itt lennel...) es orulnenek ha megismetelnenk ezt a talalkozast. Az orosz vezetoim szoltak hogy mennunk kell mert 1-kor megy egy az utolso metro es meg at kellene mennunk egy masik helyre amit nagyon fog nekem tetszeni....
Igy jutottunk el a Krisis zsandra nevu helyre (Кризис жанра) http://www.kriziszhanra.ru/


Ez egy angol kocsma itt Moszkvaban, szinten jo par meterrel a fold alatt, egy lepukkant berhaz alatt. Foleg angol Pop-rock es rock zenet jatszik a Dj, aztan minden 2. oraban fel oras elo koncertet jatszanak, kizarolag angol nyelven. Ez a hely sem volt dragabb mint otthon barmelyik szorakozohely, es meg belepot sem kertek. Sokan kedeztek az ut elott is, meg amiota kint vagyok, hogy nem paras-e az ejszakai elet itt Moszkvaban. Eddig, lkopogom, semmilyen problema nem volt, bar nem is jarok olyan helyeken, ahol szamitani lehet gondokra, es az ejszaki elet itt is ugyanolyan mint otthon, sok a boldog ittas ember, akik inkabb ismerkedni akarnak es nem verekedni. Ezen a helyen is nagyon kedvesek voltak az emeberek, a pultnal nem birjak ki hogy ne szoljanak a mellettuk allohoz, altalanban ekkor szoktam lebukni, hogy nem vagyok orosz, de mindig jol jovok ki belole, kivancsiak az idegenekre.


Vajon a turistaknak szolo konyvek mirt nem irnak ezekrol a helyekrol? Mindegy nekem jo idegenvezetoim vannak. Lana kuld majd kepeket, mert rengeteget fotozott, addig is felrakok par kepet a helyek honlapjairol.
Ja majdnem elfelejtettem a hazamenet. Mivel eleg koran kezdtuk az estet, ezert fel 5-re mar kidolt a csapat nagy resze, es elhataroztuk hogy menjunk haza. Az elso metro 5 orakkor indul szoval az szoba sem johetett. Na ekkor mar tenyleg biztos voltam benne ha nem a szorakozohelyek akkor a taxi biztos el fogja vinni a penzem nagy reszet. Am nem a megszokott taxival mentunk, hanem "gipsy taxival". Itt moszkvaban rengetegen de tenyleg nagyon nagyon sokan foglalkoznak azzal hogy napkozben, ejszaka embereket furikaznak az egyik helyrol a masikra, az osszeg pedig alku targya.


Az egyik srac kitartotta a kezet es par masodpercen belul megallt egy auto, raadasul egy noi soforrel. Erre tenyleg nem szamitottam. A srac alkudozott egy ket percet majd intet hogy mindenki szaljon be. Vagy 45 percet autoztam mire hazaertem, de legalabb lattam Moszkvat nagy utjait este kocsibol es 5-en fizettunk osszesen 2000 ft-nak megfelelo rubelt. Nem semmi, bar egyedul oroszok nelkul biztos nem mernem bevallalni, de igy jopofa elmeny volt.

Nincsenek megjegyzések:

Forgalmas nap a Petervari metron

Petervar ejszaka

Glukoza - Schweine a zene nem a klip a lenyeg:)

Leningrad song 1975

Putyin song

Putin - ya ostanus (maradok)

Saint Petersburg in street photography

Peterhof

Saint Petersburg

До Свидания Mockba

Dima Bilan - Holigan

5nizza

чёрный бумер | SEREGA

Любэ Kombat

Guitar - Peter Nalitch

Mnogotochie "America" with english subtitles

Noize MC "За Закрытой Дверью"

Тутси - "ЧАШКА КАППУЧИНО"

Noize MC - a song for radio

Жанна Фриске Ла-ла-ла

Russian cartoon: Sherlock Holmes & Dr. Watson (Eng subs) p1

Russian cartoon: Sherlock Holmes & Dr. Watson +Eng subs (p2)

Russian girls

Russian house

Russian Military TV Commercial

Russian Military TV Commercial 2

Russian army

RUSSIAN VODKA commercial

Russian Breakdance

Kalinka show

Kalinka - Russian Folk Song by Moscow Nights/Golden Gates

Orosz legiero dala

Russian Rhythmic Gymnastics Training Center

Russian happy birthday

Timbaland - The Way I Are - Russian Version (sorta)

Прекрасное далеко Russian (D'n'B mix)

Russian R&B

Russian National Anthem (Rock)

Russian Hip-hop (Timati)

Russian mafia rap

Katyusa

puskin summer

puskin summer

Veszelyes keresztezodes

Egy kis mulatos!!!!! az orosz dizsibol :)

Moscow never sleep

Sweet home alabama es a voros hadsereg

Felvonulas a voros teren

Moszkva metro